دیجیتال مارکتینگ بهداد

مدیریت و راه‌اندازی باسلام (فروشندگی در باسلام)

مدیریت و راه‌اندازی باسلام (فروشندگی در باسلام)

با گذشت زمان در سالیان اخیر استفاده از اینترنت بسیار رواج پیدا کرده است. به واسطه استفاده از اینترنت، خرید اینترنتی بین مردم محبوب شد و فروشگاه‌های اینترنتی توانستند درآمد خیلی خوبی کسب کنند. موارد زیادی از قبیل عدم نیاز به یک مکان برای شروع کسب و کار، هزینه پایین در راه اندازی کسب و کار و سود بالا و سهولت در استفاده از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت خرید اینترنتی در ایران است.

در حال حاضر مدیریت و راه‌اندازی پلت‌فرم های فروش امری مهم و حیاتی برای فروش یک کسب و کار است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد به توضیح این موضوع می‌پردازیم.

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد می‌خوانیم:

راه‌‌اندازی انواع پلت‌فرم های فروش

به واسطه این خریدهای اینترنتی، سایت‌های زیادی راه‌اندازی شدند تا مسیر فروشنده و خریدار را کوتاه‌تر و راحت‌تر کنند. پلت فرم هایی قبیل دیجی‌کالا، ترب، ایمالز، باسلام، دیوار، شیپور و … در حال حاضر بستری بزرگ را برای خرید و فروش فراهم کرده‌اند. هرکدام از این بستر یا پلتفرم‌ها مزایا و معایبی دارد اما جدیدترین عضو آن یعنی باسلام توانسته برخی از اشکالات پیشکسوت‌های این حوزه را برطرف کند.
در این مقاله قصد داریم در مورد فروشگاه باسلام، راه اندازی و نصب آن و نحوه آموزش کار با آن به زبان ساده را به شما بگوییم.


همچنین در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد بخوانید: “چگونه در ترب فروشنده شویم؟


مدیریت و راه‌اندازی باسلام، باسلام چیست؟

باسلام از ابتدای فعالیت خود سعی داشته بستری راحت برای کابران خود ایجاد کند. به همین دلیل راه اندازی آن کار پیچیده‌ای نیست. شما با مراجعه به باسلام می‌توانید با طی کردن مراحل وارد غرفه خود شوید. اگر برایتان دشوار است می‌توانیم به تفصیل برای شما شرح دهیم که چگونه ثبت‌نام کنید.
اما قبل از آن بهتر است درباره باسلام و مزیت‌ها و معایب آن صحبت کنیم و ببینیم آیا ارزش دارد که در آن شروع به فعالیت کنیم یا خیر.
باسلام بیش از 10 سال است که فعالیت دارد اما رونق آن از سال 96 شروع شد. در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در باسلام مشغول به فعالیت هستند. قطعا این پلت فرم مزایای بسیاری برای کاربران خود توانسته ایجاد کند که تا این اندازه کاربر جذب کند.

مدیریت و راه‌اندازی پلت‌فرم های فروش مارکتینگ بهداد

مزایای استفاده از باسلام

  • یکی از مهم‌ترین مواردی که تیم باسلام سعی داشته‌اند رعایت کنند، کاهش هزینه‌های انبارداری و لجستیک بوده است. این موضوع هم به فروشنده و هم به خریدار و هم به تیم باسلام کمک می‌کند تا تجربه بهتری از خرید و فروش اینترنتی داشته باشند.
  • آموزش‌های فروش و نحوه برخورد با مشتری به فروشندگان آموزش داده می‌شود تا بتوانند هم فروش بیشتری داشته باشند و هم خریدار تجربه حرفه‌ای تری از خرید اینترنتی کسب کند.
  •  یکی از بهترین مزیت‌های باسلام خرید از کسب و کارهای کوچک و خانگی است. بر خلاف تصور برخی از افراد، خرید از کسب و کارهای کوچک‌تر به اقتصاد کمک بیشتری می‌کند تا خرید از شرکت‌های بزرگ.
  • تقریبا تمام سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی در تلاش‌اند تا یک رابط کاربری ساده بسازند تا کاربر برای انجام خود پیچیدگی زیادی نداشته باشد. باسلام نیز در این راه پیشرو بوده است و مراحل غرفه‌دار شدن در آن بسیار راحت است.

هر کسب و کاری با وجود مزایایی که دارد معایبی را نیز در خود دارد. معایب باسلام نسبت به برخی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی است که البته نوعی مزیت رقابتی برای آن محسوب می‌شود.

برای مشاوره کسب و کار تماس بگیر

  • باسلام تصمیم داشته هزینه‌های انبارداری را حذف کند تا بتواند قیمت‌ها را تسهیل ببخشد. موضوع حذف لجستیک اثر بخش بوده است اما همراه با این کار مفید یک عیبی به وجود آمد. چون برخی از محصولات باسلام محصولات دست‌ساز هستند، زمان می‌برد تا آماده شوند.

به همین دلیل فاصله سفارش شما تا تحویل گرفتن کالا ممکن است طولانی شود و برای برخی از افراد این موضوع ناراحت کننده است. اما در نظر بگیرید که چون یک محصول ساخت دست تحویل می‌گیرید که قیمت مناسبی دارد، پس ارزش صبر کردن را نیز دارد.

  • موضوع دومی که می‌تواند به عنوان یکی از معایب باسلام شناخته شود بحث پرداخت به فروشنده است. فروشنده زمانی می‌تواند پول خود را برداشت کند که خریدار اعلام کرده باشد راضی هست یا نیست. درست است که این موضوع بسیار برای خریداران خوشایند است ولی ممکن برای برخی از فروشندگان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین هم به عنوان یک مزیتی برای خریداران و هم یک عیب برای فروشندگان است.

تا اینجا در مورد مزایا و معایب باسلام برای یک فروشنده یا غرفه‌دار صحبت کردیم. باسلام توانسته بسیاری از کمبودهای پیشکسوت‌های این حوزه یعنی فروشگاه‌های اینترنتی را برطرف کند اما همچنان با توجه به وضعیت جامعه کمبودهایی دارد. در ادامه این مقاله به آموزش کار و فروش در باسلام و همچنین مقایسه این پلتفرم با سایر پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

آموزش ثبت‌نام در باسلام

برای ثبت نام در باسلام ابتدا نیاز است وارد سایت اصلی آن شوید. سپس در قسمت ورود/ثبت‎‌نام کلیک کنید. پس از آن از شما یک شماره تلفن می‌خواهد.

دقت کنید که این شماره تلفن شخصی باشد و صاحب آن به نام خودتان باشد یا فردی که کدملی با شماره همسان باشد.

پس از تائید قوانین و مقررات و دریافت کد تائید، وارد مرحله بعد می‌شوید.

پس از وارد کردن کد تائید، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در اینجا ثبت نام باسلام به پایان رسیده است. اما شما نیاز دارید تا غرفه خود را راه اندازی کنید.

 

آموزش راه‌اندازی غرفه در باسلام

برای راه‌اندازی غرفه با سلام پس از ثبت‌نام:

  1. ابتدا وارد پروفایل خود شوید. روی آیکون ایجاد غرفه کلیک کنید. روی قسمت ثبت‌نام کلیک کنید. پس از آن بر قسمت ادامه کلیک کرده تا وارد مرحله بعد شوید. در این مرحله نیاز است تا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
  2. ابتدا یک نام برای غرفه خود پیدا کنید. نام غرفه شما باید متناسب با نوع محصولات و نام خودتان باشد. به طور مثال اگر محصولات چوبی تولید می‌کنید، محصولات چوبی محمدی یا محصولات چوبی دست‌ساز محمدی می‌تواند نام مناسبی باشد.
  3. آدرس اینترنتی یا URL غرفه شما یک فاکتور مهم است. اگر URL  شما ساده و راحت باشد، مشتریان بیشتری می‌توانند سایت شما را ببینند و تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر خواهد شد. از طرفی هم برای باسلام و هم برای گوگل، URLهای ساده‌تر بهتر است و بیشتر مورد پسند گوگل است.
  4. پس از این مرحله استان و شهر خود را انتخاب کنید تا مشتریان شما بدانند که از کدام شهر خرید می‌کنند و به اقتصاد چه شهری کمک می‌کنند.
  5. پس از آن نیاز است که تیک هر سه گزینه‌ای که وجود دارد را بزنید. گزینه‌ها به صورت: کارمزد 9 درصد، تسویه حساب پس از اعلام رضایت مشتری و تائید قوانین و مقررات است.
  6. پس از این مرحله غرفه شما ساخته شد. برای راه‌اندازی نیاز است که به بخش مدیریت غرفه بروید. برای مدیریت غرفه لازم است اپلیکیشن مورد نیاز را نصب کنید. اگر هم با دسکتاپ وارد شوید، از طریق خود سایت می‌توانید مدیریت غرفه خود را به دست بگیرید.
  7. برای فعال شدن غرفه، 3 مرحله دیگر باقی مانده است. مرحله بعدی احراز هویت است. به همین دلیل در بخش اول در مورد مهم بودن تطابق شماره همراه با کدملی صاحب غرفه صحبت کردیم. در اینجا تنها نیاز است شما کدملی خود را وارد کنید تا سیستم به صورت خودکار احراز هویت شما را انجام دهد.
  8. این کار معمولا کمتر از یک روز زمان می‌برد اما اگر در ساعات پایانی کار باسلام باشید ممکن است به فردا موکول شود.
  9. بعد از آن که احراز هویت شما به درستی انجام شد، لازم است که حداقل سه محصول به غرفه خود اضافه کنید. این سه محصول باید همراه با مشخصات و عکس باشند تا وارد غرفه شما شوند. برای اینکار لازم است تا روی آیکون افزودن محصول کلیک کنید.غرفه ساز باسلام بهداد
  10. در این مرحله 5 گام وجود دارد که باید مرحله به مرحله پیش ببرید. ابتدا نام و دسته بندی محصول خود را مشخص کنید. با وارد کردن نام محصول برخی از دسته‌بندی‌ها مشخص می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در قسمت راهنمای باسلام برخی نکات در مورد انتخاب نوع نام و دسته بندی محصولات مشخص شده که طبق آن پیش بروید.
  11. در واقع طبق این راهنمایی، هرچه شما محصولات خود را با جزئیات بیشتری وارد کنید بهتر است. در واقع هرچیزی که در مورد محصولتان وجود دارد بنویسید؛ اگر خانگی یا کارخانه‌ای و دارای برند خاصی است، آن را مشخص کنید.
  12. تاریخ، وزن، رنگ بندی و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را در مورد آن بنویسید. اما به یک نکته هم توجه کنید؛ سعی کنید به گونه‌ای نام محصول را بنویسید که هم مردم آن را جستجو می‌کنند و هم از کدهای خیلی عجیب استفاده نکنید. در کل باید نام محصول قابل سرچ کردن باشد تا بتوانید تعداد بیشتری از افراد را جذب کنید.
  13. برای هر محصول نیاز است که حداقل یک تصویر و حداکثر 20 محصول اضافه کنید. سعی کنید عکس‌ها را خودتان بگیرید و از عکس‌های ژورنالی استفاده نکیند. همچنین نسبت به مرتبط و تمیز بودن عکس‌ها اهمیت بدید. هرچه عکس‌های شما بهتر باشد، قطعا مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. می‌توانید از طریق پلتفرم‌های مختلف کمی در مورد عکاسی یاد بگیرید و حتی با ابزارهای مختلف مخصوص عکاسی آشنا شوید. راهنمایی‌های باسلام هم می‌توانند به شما کمک کنند.
  14. سعی کنید از بسته‌بندی محصول نیز عکس بگذارید تا مشتری متوجه شود چه چیزی را دقیقا تحویل می‌گیرید. اگر این موارد آماده نیست نگرانی نداشته باشید، به مرور زمان می‌توانید اضافه کنید.
  15. پس از بارگذاری، عکس نیاز است که یک ویدیو آپلود کنید. ویدیو می‌تواند از محصولات شما قبل از بسته بندی و بعد از بسته بندی باشد. قطعا گذاشتن ویدیو به بیشتر دیده شدن شما و جلب اعتماد مشتری کمک شایانی می‌کند.
  16. با توجه به محصولی که می‌فروشید، نیاز است تا در گام بعدی وزن، وزن با بسته بندی، قیمت محصول، قیمت با تخفیف و تعداد موجودی را مشخص کنید تا مشتری بداند که دقیقا با چه قیمتی خرید می‌کند.
  17. اطلاعات ارسال محصول نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم است. اگر محصول شما آماده است تیک آن را بزنید و در غیر اینصورت تیک آن را برداشته و زمان آماده‌سازی را بزنید.
  18. همچنین می‌توانید تعیین کنید که به سراسر ایران ارسال دارید یا به برخی از شهرهای خاص. هرچه اطلاعاتی که وارد می‌کنید دقیق‌تر باشد، به شما و مشتریان کمک بیشتری می‌کند. دقت کنید تمام این مسائل به دلیل جلب اعتماد مشتری است. هرچه اطلاعات شما صحیح‌تر و به روزتر باشد مشتری شما بیشتر به شما اعتماد می‌کند که این به معنای فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر است.
  19. قسمت سایر ویژگی‌های محصول که گام آخر است تمام گزینه‌های آن احتمالی است ولی شما برای بهتر شدن غرفه‌تان از ابتدا آن را وارد کنید. توضیحاتی مثل شیوه نگهداری، مواد اولیه، این مضوع که برای چه کسانی مناسب است، زمان ماندگاری و توضیحات اضافی باعث می‌شود بین شما و مشتریان شما یک ارتباط احساسی اولیه ایجاد شود که این مضوع رمز موفقیت بسیاری از کسب و کارها است.
  20. پس از آن که تمام اطلاعات را وارد کردید، بر روی آیکون انتشار محصول کلیک کنید. در این زمان نیاز است که شما منتظر بمانید تا محصولتان تائید شود و انتشار یابد. اگر محصول شما از لحاظ نام، عکس و تصاویر و توضیحات مشکلی نداشته باشد، فورا تائید می‌شود. مطالبی وجود دارد که باسلام برای خود مشخص کرده و در واقع قوانین خود برای اضافه کردن محصولات است. بهتر است آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

مقاله مدیریت و راه‌اندازی پلت‌فرم های فروش آژانس مارکتینگ بهداد

مدیریت باسلام

هنگامی که شما غرفه خود را راه اندازی کردید، نیاز است تا به صورت روزانه باسلام خود را بررسی کنید زیرا ممکن است سفارشی ثبت شده باشد که نیاز است سریعا به آن رسیدگی کنید.

برای آن که غرفه شما بیشترین بازدید را داشته باشد و بتواند حجم زیادی از مشتریان را پاسخگو باشد، نیاز به تبلیغات ممتد و مدیریت روزانه و جامع است.

در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا فروش خود را به طرز باورنکردنی افزایش دهید. باسلام، ترب، ایمالز، دیجی کالا و … همگی در دسته پلتفرم‌های فروش قرار می‌گیرند. چگونگی نصب و راه‌اندازی تمامی این پلت‌فرم‌ها را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به راحتی برای خود یک پلتفرم‌ آنلاین فروش بسازید.

استفاده از این پلتفرم‌‍‌ها برای مدیریت کردن مشتری‌ها و از طرفی برای آن که بتوانید خود را به افراد زیادی نشان دهید، امری مهم در به نتیجه رسیدن کسب و کار شما است.

به همین دلیل شما می‌توانید برای آن که مطمئن باشید در بازه زمانی طولانی مدت می‌توانید روی انواع پلتفرم‌های فروش همانند باسلام حساب کنید، می‌توانید مدیریت این پلتفرم‌ها را به بهداد بسپارید.

آژانس دیجیتال مارکتنیگ بهداد خدمات متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای دیجیتال دارد که یکی از این خدمات مدیریت و راه‌اندازی پلتفرم‌های فروش است.

برای آن که با اطمینان خاطر و خیالی راحت بخواهید روی این پتلفرم‌ها سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد استفاده کنید. با استفاده از خدمات آژانس بهداد در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید


فرم درخواست مشاوره

7 نظر

  • درسته باسلام یه پلتفرم فروشه ولی به اندازه دیجی کالا و ترب مورد استقبال قرار نمیگیره

    • سلام خانم وکیلی عزیز، وقتتون بخیر، ممنونیم از نظرتون، دق کنید که در بین پلت فرم های فروش تفاوت زیادی وجود دارد، در ترب شما باید حتما سایت داشته باشید اما در دیجی کالا و باسلام نیازی به داشتن وبسایت نیست. از طرفی قوانین و کارمزد های دیجی کالا با باسلام فرق دارد. شما با فروشندگی در باسلام کاملا می توانید با مشتری ارتباط بگیرید و صحبت و سر یک قیمت توافق کنید چیزی که در دیجی کالا ممکن نیست.

  • اینقدری که مردم از پلتفرم هایی مثل دیجی کالا و ترب و دیوار استفاده می کنند دیگه کسی به باسلام نگاه نمیکنه. یجورایی هم سخت
    گرفته مثلا برنامه دیوار خیلی آسونه و هر شخصی میتونه توش فعالیت داشته باشه و این وسط وجهی هم که بخواد جا به جا بشه مستقیم
    از خریدار به فروشنده ست و واسطه ای هم در کار نیست.

  • من که با نظر آقای مهرداد خیلی موافقم . یعنی چی تا خریدار ابراز رضایت یا نارضایتی نکنه ما نمیتونیم پولمون رو برداشت کنیم؟ خریدار تا
    کلید پرداخت رو نزنه که پروسه ثبت خرید تکمیل نمیشه یعنی خریدار پولشو داده. خب حالا این وسط کالا ارسال میشه و در اصل فروشنده
    هم محصولشو فروخته، خب این وسط پول نه دست خریداره و نه دست فروشنده چرا باید دست باسلام باشه؟؟؟؟

  • از نظر من دیجی کالا و ترب بخاطر تبلیغات گستردشونه که اینقدر کاربر داره و نه امکانات و مزایاشون. در اصل میشه گفت تاثیر تبلیغاتی که
    دارن انجام میدن باعث شده این همه طرفدار داشته باشه و خب این تبلیغات هم که همه میدونیم کم هزینه نیست. باسلام به نسبت با
    این پلتفرم ها تبلیغات کمتری داره و میشه گفت اکثر مردم به خوبی با اون آشنا نیستن و نمیشه تعداد کاربر رو ندیده گرفت، در اصل فعالیت در این زمینه ارتباط مستقیم با
    تعداد افراد خریدار داره و عموم فروشگاه ها به سراغ پلتفرم هایی میرن که دنبال کننده های بیشتری داشته باشه.

    • سلام آرمین عزیز، درسته تعداد کاربر مهم هستش اما باسلام هم تعداد کاربر خوبی داره و روز به روز داره رشد میکنه و مهم هستش که کسب و کار ها برای گسترده کردن و افزایش فروش باید مدیریت پلت فرم باسلام رو یاد بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.