دیجیتال مارکتینگ بهداد

لینکدین مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی لینکدین

لینکدین مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی لینکدین

یکی از بسترهای بازاریابی دیجیتال که در سال‌های اخیر محبوب شده است، پلت‌فرم لینکدین است. لینکدین، یک شبکه اجتماعی است که در حال حاضر سومین سوشیال مدیای بزرگ در سرتاسر دنیا است. این پلت‌فرم، مخصوص معرفی برندها و افراد است و معمولا برای بازاریابی B2B کاربرد دارد. در این مطلب سعی داریم از مزایا و دلایلی که بسیاری از کسب و کارها روی این پلتفرم سرمایه گذاری می کنند، صحبت کنیم.

فهرست مطالب:

بازاریابی در لینکدین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ لینکدین یا بازاریابی لینکدین، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که منجر به برندینگ بیشتر و ایجاد ارتباطات بیشتر برای یک شرکت، خواهد شد. لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که معمولا صاحبین کسب و کارها و متخصصین در آن فعالیت دارند. بازاریابی در لینکدین در واقع به گسترش نام برند، ایجاد روابط تجاری و شبکه سازی، معرفی کالاها و خدمات، ایجاد سرنخ فروش، جلب اعتماد و ارزش آفرینی، منجر می‌شود.

به دلیل آن که لینکدین یک بستر برای کسب و کارهاست، معرفی و ارتباط بین شرکتی بسیار مرسوم‌تر از ارتباط بین برند و مشتری است. این بستر به دلیل تعداد کاربران بسیار زیادی که دارد، یک پلت‌فرم عالی برای تبلیغات کسب و کارها است.
این شبکه اجتماعی نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی، آداب و رسوم و الگوریتم های مخصوص خود را دارد که برای موفق شدن در این بستر، نیاز است که طبق این دستورات پیش بروید.

تکنیک های بازاریابی لینکدین چیست؟

تکنیک‌های طلایی برای بازاریابی در لینکدین

برای آن که بتوانید به درستی و با موفقیت در لینکدین بازاریابی کنید، بهتر است چند نکته را حتما در برنامه بازاریابی خود مد نظر قرار دهید:

  • یک پروفایل حرفه ای برای خود و صفحه کمپانی‌تان بسازید.

یکی از اولین و اصلی ترین نکاتی که باید رعایت کنید، ساخت یک لینکدین حرفه ای است. پروفایل شما در لینکدین در واقع همان ویترین شرکت شماست. افرادی که در لینکدین فعالیت دارند، اولین برخورد و شناختی که از شما پیدا می کنند با توجه به پروفایلتان است. بنابراین ساخت یک پروفایل حرفه ای از اولین اقداماتی است که برای بازاریابی در این پلتفرم باید انجام دهید.
برای آن که بتوانید یک پروفایل حرفه ای داشته باشید، اولین کاری که باید کنید، نوشتن حوزه کاری‌تان است. به صورت دقیق و روشن بنویسید که در چه حوزه ای فعالیت دارید و چه کارهایی انجام می دهید. بدین گونه اگر کسی در مورد حوزه کاری شما جستجویی انجام دهد، شما در نتایج اول ظاهر می‌شوید.
به عنوان مثال داشتن یک تصویر حرفه ای از خود، می‌تواند به جلب اعتماد بیشتر و شبکه سازی بهتر، کمک کند. برای جلب اعتماد افراد و شرکت‌ها نیز نیاز دارید تا این بخش را در تکمیل ترین و صادقانه ترین حالت خود قرار دهید. بنابراین تمامی‌ نکاتی که وجود دارد در پروفایل تان بنویسید و آن را تکمیل کنید.

  • به صورت منظم و در زمان‌های خاص در لینکدین پست منتشر کنید.

تقریبا در تمامی‌سوشیال مدیاها انتشار پست به صورت منظم، یک راه امن برای رشد در این فضاها است. لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست و پست گذاشتن منظم می‌توانید به رشد شما کمک کند.

سعی کنید روزها و ساعت‌های خاصی را برای انتشار پست تعیین کنید و به آن پایبند باشید. سعی کنید حتما بعد از دو الی سه روز پست گذاری پشت سر هم، یک روز استراحت به پروفایل تان بدهید و در آن روز بیشتر با افراد دیگر تعامل کنید، کامنت بگذارید و در نظرسنجی‌ها شرکت کنید. همچنین سعی کنید در ساعات پیک لینکدین پست بگذارید. معمولا بین ساعت 8 تا 9 صبح و 5 الی 6 بعد از ظهر، ساعات پیک لینکدین هستند.

بهترین زمان های پست گذاری در لینکدین

  • پروفایل تان را آپدیت کنید و همیشه به روز نگه دارید.

اگر در شرکت تان و یا سوابق شغلی تان اتفاق مثبتی افتاده است، حتما پروفایل خود را با آن آپدیت کنید. اگر افراد را از اتفاقاتی که برای شرکتتان رخ می‌دهد را مطلع نکنید، ممکن است نتوانید اعتماد دیگر شرکت‌ها را جلب کنید. بنابراین همیشه حواستان به آپدیت کردن پروفایل تان باشد.

  •  از امکانات لینکدین اعم از نظرسنجی‌ها و هشتگ‌ها برای تعامل بیشتر با مخاطبین استفاده کنید.

برای آن که بیشترین و بهترین نرخ بازدید و تعامل را بگیرید، سعی کنید از هشتگ‌های درست و مرتبط با حوزه کاری تان استفاده کنید. همچنین بررسی کردن ترندهای روز برای پست گذاری و استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند به بیشتر دیده شدن شما کمک شایانی کند.

نظرسنجی‌ها نیز یکی از بهترین راه‌های گرفتن تعامل و بازدید است. معمولا اکثر کاربران لینکدین علاقه دارند تا در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. بنابراین سعی کنید سوال و پاسخ‌های جذاب در صفحه خود بپرسید تا افراد بیشتر به تعامل با شما علاقه مند شوند.

  • با افراد حوزه خودتان از طریق گروه‌های لینکدینی، ارتباط برقرار کنید.

یکی دیگر از امکاناتی که لینکدین برای کاربران خود قرار می‌دهد، ایجاد گروه‌های کاری و مرتبط است. شما می‌توانید یا خودتان یک گروه را راه اندازی کنید و لینک آن را برای دیگران بفرستید، یا می‌توانید وارد گروه‌های دیگر شوید و با افراد مختلف تعامل کنید. حتی می‌توانید از طریق این گروه‌ها فروش خود را افزایش دهید و برای خود مشتریان وفادار ایجاد کنید.
استفاده از این نکات می‌تواند تا حد زیادی در بازاریابی کسب و کارتان در لینکدین موثر باشد، بنابراین سعی کنید از این بستر که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، بیشترین استفاده را ببرید تا با کمترین هزینه، بتوانید یک بازاریابی قوی برای خود داشته باشید.

مزایای بازاریابی لینکدین

لینکدین به عنوان پلتفرمی‌ B2B مزایای زیادی برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. از جمله مزایای لینکدین مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. توسعه برندینگ درحوزه کسب و کار

به دلیل آن که کاربران لینکدین اکثرا مدیران و متخصصان مجموعه‌های مختلف هستند، بودن در این پلت فرم و فعالیت و بازاریابی در آن باعث می‌شود تا برندینگ مجموعه بهبود پیدا کند و شناخته تر شود. این موضوع هدف تمامی‌کسب وکارهاست و لینکدین می‌تواند به این قضیه کمک شایانی کند.

  • 2. بستری برای افزایش فروش و ایجاد سرنخ فروش

اگر یک کسب و کار B2B باشد، لینکدین مانند بهشت برای آن است، زیرا می‌توانید مستقیما با مدیران مجموعه‌های دیگر ارتباط داشته باشد و از این طریق هم در وقت و هم در هزینه‌های بازاریابی صرفه جویی می‌شود. به راحتی و با یک سرچ از لینکدین می‌توانید لیستی از افرادی که می‌توانند مشتری شما باشند را پیدا کنید و سرنخ فروش برای خود بدست آورید.

  • 3. پیدا کردن افراد متخصص برای استخدام

از آن جایی که متخصصین زیادی در لینکدین حضور دارند، استخدام از این بستر نشان داده که افراد تواناتری را می‌توان استخدام کرد. شما می‌توانید به راحتی با انتشار یک پست در لینکدین خود از افراد بخواهید تا برای موقعیت‌های شغلی شما روزمه ارسال کنند و بهترین افراد را از این طریق، پیدا کنید.

  • 4. تبلیغات با بازخورد بالا

کاربرانی که در لینکدین فعالیت می‌کنند، معمولا نسبت به تبلیغات در این فضا بازخوردهای بهتری نشان می‌دهند و نرخ تعامل در این بستر اصولا بسیار بالاست. بنابراین افراد اگر به دنبال یک بستر برای تبلیغ کسب و کارشان هستند، لینکدین می‌تواند هدفمندترین بستری باشد که برای تبلیغات انتخاب خواهند کرد.
به دلیل این مزایا، بسیاری از کسب و کار تمرکز خود را بر آن گذاشته اند که در این فضا فعالیت‌های مستمر داشته باشند و افراد را از این طریق جذب کنند.

جمع بندی
لینکدین مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که این روزها توانسته بازخوردهای بسیار مثبتی در کسب و کارها داشته باشد و تغییرات عمده ای در فروش آن‌ها ایجاد کند.

به همین دلیل هم ما در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد سعی کردیم در مورد این نوع بازاریابی و مزایای آن صحبتی داشته باشیم و در مورد پیشرفت در این پلتفرم، نکاتی را نیز برای شما بازگو کنیم.

اگر در مورد این نوع بازاریابی و نحوه انجام آن سوال دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با مشاورین ما تماس گرفته و سوالات خود را از ما بپرسید. همچنین می‌توانید لینکدین مارکتینگ خود را به ما بسپارید. برای اطلاع از این نحوه انجام این خدمت، به بخش خدمات سایت مراجعه کنید و یا با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)


فرم درخواست مشاوره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.