دیجیتال مارکتینگ بهداد

چطور با محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی رقابت کنیم؟

چطور با محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی رقابت کنیم؟

در چند سال اخیر با توسعه هوش های مصنوعی و مطرح شدن ربات هایی که جدا از چت می‌توانند به شما در تولید محتوا هم کمک کنند، شاهد این هستیم که بسیاری از کسانی که در فضای مجازی کار می‌کنند تلاش دارند به کمک این ابزارها کار خود را ساده کنند. این موضوع کار را برای کسانی که به خصوص در زمینه سئو فعال هستند، دشوار کرده است و چالش های متعددی را پدید آورده که پیش از این وجود خارجی نداشتند. در این مطلب تلاش می‌کنیم به مخاطبان عزیز روش هایی را برای رقابت با سایت هایی که از این روش برای تهیه مقالات و مطالب خود بهره می‌برند، بیاموزیم. با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی چطور محتوا می‌سازد؟

جدا از اینکه با چه مدلی از هوش‌های مصنوعی کار می‌کنید، ربات‌هایی که تولید محتوا می‌کنند اطلاعات مورد درخواست کاربر را از سطح اینترنت جمع می‌کنند. این موضوع طبیعتاً باعث می‌شود که AI بیشتر از آن که محتوای جدید بنویسد، محتواهای موجود در سطح نت را کپی کرده و مثل تکه‌های یک لباس به هم وصله و پینه کند. آنچه که از این طریق بدست می‌آید گرچه به شدت برای صرفه جویی در زمان مفید است و کمک می‌کند تا به سرعت سطح تعداد کلمه مد نظرتان را در یک مقاله یا مطلب بدست بیاورید، اما بدون اینکه اصلاح شود و توسعه پیدا کند، عملا بی ارزش است.

با این وجود بسیاری از صاحبان سایت‌ها و حتی برخی متخصصان سئو فکر می‌کنند با اتکا به این ربات‌ها می‌توانند فرآیند تولید محتوای خود را برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو به کار بگیرند. این موضوع زمانی که یک نویسنده ماهر داشته باشید و دیتای بدست آمده توسط ربات را توسعه بدهید تا سر و شکل بهتری پیدا کند، چندان دور از ذهن نیست.

اما مشکل اصلی در این موقعیت این است که به سرعت با اشباع نت با دیتاهای مشابه روبرو می‌شویم. گوگل برای جلوگیری از این امر سیاست‌های خود را به نحوی تغییر داده است که محتواهایی با حجم بالای دستکاری هوش مصنوعی را به عنوان اسپم به حساب بیاورد، اما همچنان نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از سایت‌ها با «بازیافت» دیتای موجود در سایت‌های دیگر به سرعت در حال تولید حجم بالای محتواهای فنی و سرگرمی‌هستند. این موضوع در درازمدت باعث می‌شود که هر کسی که استراتژی صحیحی برای رقابت با این سایت ها در پیش بگیرد، بتواند با راحتی بیشتری رتبه خود را در موتور جستجو ارتقا بدهد.

 

انسان و ربات درحال رقابت

 

این استراتژی‌های صحیح شامل موارد ذیل هستند:

  1. تولید محتوای تحلیلی
  2. بهره‌گیری از تجربه کسب و کار
  3. تلاش مضاعف

در ادامه سه نوع استراتژی را مطرح می‌کنیم که گرچه نیازمند وقت گذاشتن و پیگیری به مدت حداقل چند ماه هستند، اما می‌توانند در بهبود جایگاه سئوی سایت شما از مسیر جداگانه ای نسبت به محتواهای AI موثر باشند. طبیعتاً می‌توانید در کنار استفاده از AI، به کمک این استراتژی‌ها خروجی های بهتری هم بگیرید.

 

تولید محتوای تحلیلی

در صورتی که گوگل تشخیص بدهد ارزش محتوای شما نسبت به آنچه که ربات‌ها برای سایت‌های دیگر تولید کرده اند بیشتر است، به سرعت می‌توانید رتبه بندی خود را بهبود ببخشید چون حالا موتور جستجو شما را به عنوان یک مرجع علمی، فنی یا خبری بالاتر از رقبایتان قرار می‌دهد. یکی از راه های افزایش ارزش، تولید محتوای تحلیلی است.

 

فرض کنید سایت شما در زمینه صنعت نفت فعالیت می‌کند. ربات‌ها هرگز نمی‌توانند محتوایی تولید کنند که به صورت دقیق بازار نفت را در یک بازه زمانی مشخص تحلیل کند. شما می‌توانید نمودارهایی که در این زمینه وجود دارد در مقاله خود بگنجانید و به تحلیل آنها بپردازید، کاری که ارزش محتوایی قابل توجهی دارد و ربات‌ها چون قادر به تحلیل نیستند، نمی‌توانند آن را تقلید کنند. تهیه محتوایی هم که یک اشتباه رایج را به بحث بگذارد می‌تواند برای بهبود سایت به همین ترتیب موثر باشد.

 

بهره گیری از تجربه کسب و کار

بسیاری از کسب و کارها که کار تولید یا تجارت انجام می‌دهند، پس از اینکه پا می‌گیرند و سر و شکل مناسبی در بازار پیدا می‌کنند، برای راه اندازی سایت اقدام می‌کنند. برای این کسب و کارها، تولید محتوایی که بر اساس تجربیات مختص مجموعه باشد می‌تواند جایگاه منحصر به فردی پیدا کند و از آنجایی هم که ربات‌ها برای تأیید محتوا دست به مقایسه آن در سطح نت می‌زنند، چنین مطلبی بدون اینکه توسط AI کپی شود به صورت منحصر به فرد برای سایت شما باقی می‌ماند. همین انحصاری بودن نیز در نهایت به بهبود شرایط رتبه بندی موتور جستجو کمک می‌کند.

برای مثال فرض کنید محتوایی در خصوص داروهای کودکان در یک سایت مرتبط با حوزه پزشکی تولید می‌کنید. این مطلب را می‌توانید با دانسته های اختصاصی مجموعه و تجربه ای که از فعالیت در این زمینه بدست آورده است، به اصطلاح «غنی سازی» کنید. این اطلاعات اضافی جدا از اینکه جذابیت متن را بالا می‌برند، کمک می‌کنند تا گوگل هم یکتا بودن نوشته شما را بهتر درک کند.

 

تلاش مضاعف

می‌توانید محتوایی را که تهیه می‌کنید، چند گام جلوتر از همتایان خود ببرید. برای این کار طبیعتا باید وقت بیشتری بگذارید و عموما برای سایت های کوچک چنین استراتژی پیشنهاد نمی‌شود. تولید تصاویر اختصاصی، پادکست، ویدیو و هر نوع خلاقیت دیگری که بتواند اطلاعات مد نظرتان را در یک فرمت جذاب و جذاب به نمایش بگذارد می‌تواند در این دسته قرار بگیرد که به تبدیل شدن شما به مرجع در یک عنوان معین کمک شایانی می‌کند.

 

جمع بندی

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های داخلی در زمینه مشاوره و اجرای فرآیندهای گوناگون سئو، دیجیتال مارکتینگ و توسعه در فضای مجازی مفتخر است که در زمینه طراحی استراتژی های بهینه در این خصوص نیز خدمات خود را در اختیار هموطنان عزیز قرار بدهد. اگر با ما تماس بگیرید، می‌توانیم در اسرع وقت در تمام زمینه‌هایی که مطرح کردیم به شما کمک کنیم تا در عرصه غلبه هوش مصنوعی بر عملکرد برنامه نویسان و طراحان، از رقبا پیشی بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید


فرم درخواست مشاوره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.